باشگاه مشتريان چيست ؟

۵۹ بازديد

خيلي وقت‌ها كه با برگزاركننده‌ها صحبت مي‌كنم، مي‌گويند سال پيش رويداد با ۲۰۰ نفر برگزار شد، امسال مي‌خواهيم ببريم‌ش روي ۵۰۰ نفر و انشاالله سال ديگه ۱۰۰۰ نفري برگزار مي‌كنيم. در حالي كه اون‌ها اين حرف رو خيلي با افتخار مي‌زنند، من توي ذهن‌م فكر مي‌كنم كه اين رويداد به سال ديگه نمي‌رسه يا اگر برسه، با كيفيتِ رو به پايين مي‌رسه. به نظرم چند دليل براي اين كه دغدغه‌مون اين نباشه كه بايد سال به سال تعداد شركت‌كنندگان رو بالا ببريم اين‌ها هستند:

با نرم افزار آموزش آنلاين پرديس تعداد كاربران خود  را تغيير دهيد :

https://www.pishgamrayan.com/fa/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3

 

 

دشواري برگزاري رويداد 

برگزاري يك رويداد ۵۰۰ نفره نسبت به رويداد ۲۵۰ نفره، دو برابر سخت‌تر نيست، بلكه ۴ تا ۸ برابر سخت‌تر هست. تعداد شركت‌كنندگان كه زياد مي‌شه، سالن كه بزرگ‌تر مي‌شه، صف‌ها كه طولاني‌تر مي‌شه، اصولا رويداد تغيير پيدا مي‌كنه و منظم بودن و سر وقت اجرا شدن برنامه‌هاي رويداد رو ۴ تا ۸ برابر سخت‌تر مي‌كنه. به همان نسبت، به نظرم برگزاري يك رويداد ۱۰۰۰ نفره نسبت به رويداد ۵۰۰ نفره، حدود ۱۶ برابر سخت‌تر و پر هزينه‌تر خواهد بود.

 

‌وبينار چيست و چه اهدافي داررد ؟

https://www.pishgamrayan.com/fa/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B1

 

 

 

كيفيت رويداد

هيچ‌كس غير از «شما»، از شركت كردن ۱۰۰۰ نفر در رويداد، خوشحال نمي‌شود. اين كه سال پيش ۵۰۰ نفر در رويداد شما شركت كردند و امسال ۱۰۰۰ نفر، فقط براي «شما» بُرد محسوب مي‌شود. شركت‌كنندگان و اكثر اسپانسرها ترجيح مي‌دهند كه كيفيت رويداد بالا باشد، تا تعداد شركت‌كنندگان آن. بله، عكس يك رويداد ۱۰۰۰ نفره مجلل‌تر از يك رويداد ۵۰۰ نفره است، ولي چون خيلي از افراد ممكن است بدبين باشند، با ديدن عكس رويداد ۱۰۰۰ نفره، تنها به اين فكر مي‌كنند كه چه سياه لشكري دعوت شده، يا انگيزه‌ي بيش از نيمي از شركت‌كنندگان، چيزي جز ناهار رويداد نبوده!

 

اهداف باشگاه مشتريان چيست ؟

https://www.pishgamrayan.com/fa/%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86

 

 

هزينه‌هاي برگزاري رويداد

برگزاري رويدادهاي خيلي بزرگ به صرفه نيست. خيلي وقت‌ها برگزاركنندگان اميدوارند كه همزمان با بالا رفتن تعداد شركت‌كننده‌ها، هزينه‌ها هم نصف شود. اين در حالي‌ست كه هزينه‌ها اگر بالاتر نرود، پايين‌تر نمي‌آيد و در بهترين حالت، در سود و زيان تاثير چنداني ندارد.

 

 ‌

 

تاثير رويداد بر مخاطبان

خيلي از برگزاركنندگان احساس مي‌كنند كه يك رويداد ۱۰۰۰ نفره، تاثير بيشتر و reach بيشتري براي برندشان خواهد داشت. در صورتي كه من مي‌توانم با تكيه بر شهود، به آن برگزاركنندگان قول بدهم كه برگزاري رويداد كوچك‌تر، ولي با كيفيت‌تر، موجب مي‌شود كه شركت‌كنندگان با خوشحالي از آن رويداد ياد كنند و نه تنها خودشان تمايل داشته باشند كه در دوره‌هاي بعدي شركت كنند، بلكه دوستان‌شان را هم دعوت مي‌كنند و اين تاثير بيشتر و ماندگارتري دارد.

 

 ‌

 

محتواي رويداد

من به عنوان برگزاركننده، اين شرايط را بارها تجربه كردم كه ۵ روز بيشتر به شروع رويداد نمانده و هنوز نيمي از صندلي‌ها خالي‌ست. درست است كه خيلي از افراد، تا لحظه‌ي آخر تصميم به ثبت‌نام نمي‌گيرند، ولي دليل ديگر ِ به وجود آمدن چنين شرايطي، اين است كه تعداد شركت‌كنندگان بالايي را در نظر گرفته‌ايم و مي‌خواهيم هر سال هم تعداد آن‌ها را افزايش بدهيم! در اين حالت، هزينه‌ي زماني و مالي كه صرف اطلاع‌رساني، تبليغات و بازاريابي رويداد مي‌شود، به طور طبيعي باعث مي‌شود كه به محتواي رويداد كمتر توجه كنيم و در نتيجه رويدادهايي با كيفيت كمتر برگزار خواهند شد.

 

مخاطبان هدف رويداد

نكته‌ي آخر اين‌كه هر چه قدر تعداد شركت‌كنندگان يك رويداد افزايش پيدا كند، به همان نسبت، ميزان تخصص آن‌ها هم رقيق‌تر خواهد شد. براي مثال اگر يك رويداد در رابطه با صنعت سينما براي ۲۰۰ نفر برگزار كنم، مي‌توانم متخصصين اين حوزه را هدف قرار بدهم، ولي اگر همين رويداد را با ۱۰۰۰ نفر شركت‌كننده برگزار كنم، طبيعتا افراد متخصص در كنار افراد نيمه متخصص و يا حتي تازه وارد قرار خواهند گرفت.

 

اين موضوع به خودي ِ خود مشكلي به وجود نمي‌آورد و حتي نكات مثبتي هم ممكن است داشته باشد، ولي آن‌جا به مشكل خواهم خورد كه محتواي اين رويداد را مي‌خواهم انتخاب كنم؛ اگر محتوا فوق تخصصي باشد، افراد متخصص و زبده، راضي خواهند بود و چون در اقليت هستند، بقيه مات و مبهوت در تعاريف اوليه خواهند ماند؛ از طرفي ديگر، اگر محتوا ساده و ابتدايي باشد، اكثريت را درگير مي‌كند ولي متخصصين با عصبانيت و يا حداقل با بي تفاوتي رويداد را ترك خواهند كرد!‌

 

مزايا و معايب lms  چيست ؟

https://www.pishgamrayan.com/fa/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-LMS

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.